Tuffevictor

Alla inlägg under oktober 2010

Av Camilla - 25 oktober 2010 20:48

Det blev en tur till Ikea redan i kväll. Nu har jag laddat upp med massor av värmeljus och blockljus. Värmeljusen har varit helt slut här hemma sedan ett par dagar men nu brinner en massa ljus i höstmörkret igen..

 

Julen hade som sagt kommit till Ikea och man börjar faktiskt längta när man ser alla fina julgranar, ljus, kulor, ljusslingor mm. Men tiden går ju så fort så snart är vi där!

Victor blev lite brydd när han såg de klädda julgranarna. Hi hi...hade han kunnat prata hade han nog frågat...vad är det? Förra julen var han ju så liten, men denna jul kommer han nog tycka om allt pynt vi har här hemma...för pynta det gör vi! Massor! Ni ska få se till jul...

  

  

Vad gäller dekorationslampan...Nja, sådär...hade helt missat att de var ganska stora och jag trodde att de satt ihop alla fyra...ja, som på bilden..på en rad liksom. Men jag hade ju helt fel.   Blev mao ingen lampa.

Av Camilla - 25 oktober 2010 14:04

Kollar lite på IKEA:s nyheter och hittade denna fina bords-dekorationslampa. Tror den skulle vara fin att ha på ett dukat bord till jul. Är ju fint med levande ljus, men den här kan man ju också ha. Det ena utesluter ju inte det andra...

  

Bild lånad från IKEA:s hemsida.

 

Måste nog ta mig en tur till Ikea snart, var ett tag sedan. Har ju även hört att julsakerna nu är på plats! Kul, även om det är lite väl tidigt... Vi skulle faktiskt åka in en sväng på Ikea i lördags, för att ladda upp med värmeljus, men det var helt smockfullt med bilar och inte en enda parkering! Vi vände och åkte hem igen, vägrar att trängas när man kan åka dit en kväll i lugn och ro.

Av Camilla - 24 oktober 2010 18:39

Nu är det verkligen på tiden att Victor får ett eget rum han kan sova och leka i. Vi har avvaktat och väntat och avvaktat på att vi ska hitta ett hus och då göra ett rum åt Victor, men nu kan vi inte vänta längre, bara att börja fixa! Vi kommer att lägga nytt golv och byta tapeter men det kommer inte bli några direkta barntapeter, för är nog ingen barnfamilj som kommer att köpa den här lägenheten när vi väl hittat vårt drömhus. Det får bli neutrala tapeter och det lutar åt nåt grönt.

 

Nu ska bokhyllan, tv:n, bäddsoffan, bordet mm bort! Hu hu...hela min gamla lägenhet på Haga typ..:) Ja ja, det blir till att låna en släpvagn och åka till soptippen, eller kanske Erikshjälpen? Bokhyllan är det inget fel på..så kanske finns nån som vill ha den trots att den är lite omodern. Det är inget vi skall spara iaf. Hojta till om ni vet nån som vill ha en?

 

Idag har vi lyckats tömma bokhyllan och nu är det bara resten kvar... Fortsättning följer.

    

Vi har även hunnit med en tur till lekparken. Jätteskönt ute idag! Kan inte låta bli att tänka på vad stor Victor blivit när jag ser de här bilderna. Han ser ut som en riktigt stor grabb.. Fast han kommer alltid vara mammas lilla skrutt.

  

  

  

Av Camilla - 23 oktober 2010 19:41

Den här bilden behöver väl ingen ytterligare beskrivning? Vår lilla Emil i Lönneberga!   

  

Av Camilla - 22 oktober 2010 19:19

Idag var vi med Victor på hörcentralen för nya hörseltest. Han är så duktig lilleman där han sitter med en propp i örat som skickar ut ljudsignaler. Samtidigt ska han leka med nya leksaker och kolla i böcker och när han hör ljudet ska han titta upp. Till en början är han koncentrerad och har koll på ljuden, men efter ett tag bryr han sig inte så mkt utan tycker det är roligare att leka. Men vi fick iaf idag veta att det ser mkt bättre ut än vad de trott från början. Verkar som det blir bättre och bättre för varje gång vi är där! Så skönt! Precis som vi hoppats och trott hela tiden.

   

När Victor sedan skulle sova middag så tog jag en promenad in till stan i det kalla och klara vädret. Victor sov så gott i vagnen, nästan 2 timmar tror jag. På stan träffade vi sedan Anki och Emilia och gick på en stunds shopping. Alltid kul med lite sällskap! Hoppas att det du köpte Anki blev bra! Jag tror iaf det!   

 

Nu har Victor nyss ätit kvällsgröt och skall lägga sig och sova. Sedan blir det en slapparkväll i soffan framför Idol. Jag ska lite senare testa Polkagrisglassen som vi hittade på ICA idag. Jag har letat och letat efter polkagrisglass efter att Drakenglass lade ner, men inte hittat någon. Men idag gjorde jag det till min stora förtjusning! Hoppas hoppas att det är lika god som jag tror att den är. Älskar verkligen polkagrisglass...  

Av Camilla - 21 oktober 2010 13:43

Jiiipphiiiee! Nu är biljetterna bokade till Melodifestivalen 2011! Sundsvall hade ju turen att få hålla i Andra chansen den 5 mars och det kan man ju bara inte missa! Vi kommer dock att gå på genrepet på dagen, men kan vara kul för då hinner man ju se den på tv på kvällen också! Det blir syrran, Christoffer, Arvid, mamma, Thomas och jag som går. Arvid älskar Melodifestivalen så för honom blir det nog riktigt skoj! Kul!  

   

Av Camilla - 20 oktober 2010 20:42

Idag kom jag tillbaka till verkligheten för ett tag.... Det börjar ju närma sig att återgå till arbetslivet igen så var på ett utvecklingssamtal på jobbet...   Kändes lite halvknepigt att sitta i ett utvecklingssamtal när jag inte jobbat på snart 1½ år, men det gick bra tycker jag! Ska faktiskt bli lite småroligt att börja jobba igen...såsmåningom...:)

 

Jag tog en promenad in till stan så Victor fick sova i vagnen. Han var så trött och la sig direkt ner och myste i vagnen. Det tog inte lång stund innan han somnade...

    

och vaknade precis lagom till att jag skulle in på jobbet och pappa Thomas skulle ta över. Hur perfekt är det inte att Thomas och jag jobbar i samma hus men på olika myndigheter. Medans jag satt i samtalet så var Victor med Thomas på hans jobb. Det hade gått jättebra, lillskrutten är så snäll och duktig.   Han passade på att hjälpa pappa att jobba med datorn.

 

Men jobbar man blir man ju hungrig, så passade då bra med en fruktstund. Banan är gott tycker Victor. Frågar man honom om han vill ha en banan så börjar han genast smacka och springer till köket och pekar på fruktskålen. Tänk vad mkt de kan fast man inte tror det.     

Nu sussar Victor gott. Han vaknade en gång i natt och var ledsen, men som tur var somnade han om efter en liten stund. Men för ett tag trodde jag att det skulle bli en repris av gårdagens natt... Puh, tur att det inte blev så. Hoppas han sover gott i natt oxå...    

Av Camilla - 19 oktober 2010 20:50

Tisdag = Alfreds babysim och besök av Arvid. Victor som var lite sur och grinig blev på direkten glad när Arvid kom innanför dörren...   Han hade som vanligt med sig en ryggsäck full med leksaker, till Victors stora förtjusning!   

Här har Alfred kommit upp efter simningen och ville också vara med och leka. Alla Grabbarna grus samlade..  

Här spelar Victor upp sin favvolåt Kramlåten. Alla verkar gilla den och dansar glatt åt den flera gånger. Sötare grabbar får man leta efter.    

     

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards