Tuffevictor

Alla inlägg under augusti 2010

Av Camilla - 20 augusti 2010 11:51

I den här jackan gör väl Victor skäl för sitt smeknamn Tuffevictor!? Det tycker iaf jag!  Det var den här fina jackan och kepsen som han fick av Peter, Therese och Ella när de kom och hälsade på oss i stugan för ett tag sedan. Victor tyckte nog själv att han blev snygg för han stannade flera gånger och kikade på sig själv i spegeln!..:)

Ja, gåvagnen är med inne i lägenheten och han har nu lärt sig att svänga och backa med den, så nu är han med vagnen i varje vrå!...

  

  

  

  

Av Camilla - 19 augusti 2010 21:14

Idag fick Victor pröva att äta blodpudding för första gången. Om han gillade det? JA! Han verkade tycka det var jättegott. Pekade på matskålen och ville ha mer!   Billig och bra mat... hihi...

        

Av Camilla - 19 augusti 2010 20:05

Idag tog Victor och jag en tur in till stan och kollade om butikerna hade fått in några höstnyheter. Gick mest runt och kikade men lite hittade jag att shoppa! Jag älskar ju hösten och murriga färger och mysiga koftor, så jag skulle kunna köpa hur mkt som helst nu!

 

Här kommer några av mina inköpta höstnyheter...

 

Kavaj från H&M. Snyggt till ett par mörka jeans och en snygg t-shirt under kanske?

  

Långkofta från H&M. Inte så tjock men skön ändå!   

Och det bästa av allt! Flanellskjorta från även den H&M. Får en lite nostalgitripp tillbaka till 90-talet och högstadie-gymnasietiden då flanellskjortan var min bästa vän! De verkar bli poppis igen för överallt såg jag dem idag! Härligt! Så sköna!  

Av Camilla - 19 augusti 2010 18:59

Fredagen den 13:e var ingen bra dag. Inte för att jag hade otur utan för att det var morfars begravning. Morfar var ju trots allt gammal och det var ganska väntat att han snart skulle gå bort, men begravningar är ju aldrig roliga. Det var en fin begravning för de närmaste och efteråt samlades vi för smörgåstårta på mormors serviceboende.

Victor var jätteduktig i kyrkan. Thomas fick dock gå lite med honom då och då, längst bak i kyrkan, för att han skulle vara nöjd. Och varje gång kyrkorgeln började spela introt till en psalm började han sjunga ooo aaa....hi hi lillgubben våran!

 

Det som var roligt denna dag var att träffa mina morbröder, kusiner, Victors tremänningar och min mormor såklart. Synd att man träffas så sällan och just under sådana här omständigheter som en begravning. Men förhoppningsvis är det något roligare som händer nästa gång vi ses!

 

Victor med sina små tremänningar Julia och Emma. Söta flickor tyckte Victor..:) 

  

  

  

  

Av Camilla - 18 augusti 2010 20:22

Ja, nu har vi flyttat hem från stugan till lägenheten i stan och Victor har blivit stadskille igen. Imorgon börjar Thomas att jobba igen och allt kommer återgå till det normala. Eller förresten, att Thomas varit hemma har ju varit det normala i nästan 7 veckor så nu blir vardagen onormal igen. Nya rutiner skall skapas och Victor och jag får själva fylla dagarna med roligheter. Det känns lite trist att sommaren och den sköna semestern är över, men samtidigt får vi vara glada över att vi haft en lång och underbar sommar tillsammans. Det känns dock bra att det är torsdag imorgon och att det snart är helg igen! Blir en lugn start för både Thomas och oss här hemma!

 

Igår satt Victor i gräset och betraktade rosenbusken och idag satt han och kände på stenarna och kollade när bilarna och bussarna brummade förbi, snacka om kontraster! Men stugan ligger ju så nära så vi kommer ju såklart åka dit på helgerna om det blir väder i höst...och det hoppas vi ju på såklart!

   

   

   

   

   

   

    

Det har hänt så otroligt mycket med Victors utveckling i sommar och det är helt fantastiskt att få vara med om! Barn är verkligen mirakel!   Nu väntar vi på att han ska våga släppa vagnen och ta sina egna steg och det är inte långt borta nu...

Av Camilla - 16 augusti 2010 18:15

Idag hade Victor tjejbesök igen...:) Det var Molly, Kathrin och Jussi som kom och hälsade på oss i stugan. Det var såklart toppenkul! Victor och Molly är ju nästan lika gamla och de är lika både till sättet och det ljusa håret!...Hi hi. Det blev mycket lek, fika och såklart bad i den sköna solen.

 

Att få konkurrens om gåvagnen var inte lika kul tyckte Victor...  

...min vagn!...  

Då tog Molly och gick i väg på egen hand istället! Oj vad duktig hon var, så många steg som hon sprang på gräset idag hade hon inte gjort hemma. Kul! Stolt blev hon och mamma och pappa såklart!

 

Delfinen var stor nog att dela på...:)   

..och efter en timmes lekande var det inte så dumt att sitta sida vid sida i gräset..sötisar!   

Poolen var oxå stor nog åt båda, men till en början plaskade Molly så mkt så Victor blev sur och ville hoppa ur...hi hi... men sedan kom han igång han med! Så kul att bada!    

  

    

Kul att ni kom och hälsade på! Tack för en trevlig dag!  

Av Camilla - 15 augusti 2010 19:55

De senaste dagarna har vi tillbringat i stugan som vanligt. Eller rättare sagt ute, från morgon till kväll. Victor får verkligen sin dos med frisk luft varje dag och det är så skönt för både honom och oss. Vi är så trötta när kvällen kommer och vi sover gott på nätterna alla tre, peppar peppar. Det är nog för att vi är ute i friska luften och springer runt hela dagarna. Victor med sin gåvagn och vi efter. Idag tog han 5-6 steg utan sin gåvagn och så stannade han till och kom nog på att han stod helt själv och satte sig ner. Lillgubben kommer snart att springa iväg, han kan bara han vågar!   

 

I torsdags kom kusinerna på besök. Ja, jag hade ju varit så glömsk och glömt mina långbyxor i stugan när vi var där dagen innan. De var nu snälla och svängde in med dem när de var på väg hem därifrån. Ja, jag hade inte åkt hem utan byxor om nån trodde det..;) men det blev ju så varmt så var tvungen att byta till shorts när vi var där. Det blev fika och middag här tillsammans och det är alltid lite trevligt och mysigt!

  

  

Idag har vi haft besök här av Peter, Therese och Ella från Gävle. Ella är 2½ år och gillar att bada. Hi hi... trots att det idag blåste lite kalla höstvindar ville hon bada med ömsom delfinen och ömsom båten. Hon var så söt och snäll och Victor blev nog lite förtjust i henne tror jag. Ett tag jagade han henne med sin gåvagn.   

  

  

Åsså blev det ju lite fika igen då!     

Och bad för Ella...vi andra badkrukor tittade på...    

Victor hade en sådan tur att snälla Ella hade med sig ett paket till honom. Han fick en supertuff höstjacka och en gubbkeps, som jag ska lägga ut bilder på senare så ni får se! Tack så hemskt mycket! Victor kommer att bli tuffast i stan..;)

Av Camilla - 14 augusti 2010 15:23

Nu har jag varit dålig att uppdatera bloggen, men nu kommer här ett inlägg om vår vistelse vid Tynderö i onsdags. Vi åkte och hälsade på syrran och co i deras stugan och de har de så fint! Det är nåt speciellt med havet. Det är så stort och mäktigt och så doftar det så gott.

 

Det var riktigt varmt och skönt i luften men vattnet var kallt så nåt bad blev det inte för oss iaf. Såg i tidningen idag att man upptäckt alger där, det såg jag redan tendens till i onsdags så var tur att vi inte badade.

 

Victor fick iaf doppa fötterna vid strandkanten och att sitta i sanden och gräva ner sig var ju hur kul som helst. Han blev dock som ett sandmonster så jag tyckte inte att det var lika kul.. Hi hi.  Det blev en heldag där ute med mys i solen och god middag. Smakade bla på första kräftorna för i år, så gott! Måste nog ha en kräftskiva i stugan snart tror jag!

 

Här kommer bilder från den sköna dagen! Å Tack för den goda maten!

                         

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards