Tuffevictor

Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Camilla - 1 augusti 2010 15:00

Igår klockan 12.00 döptes så äntligen vår lille son Erik Victor i Lögdö Bruks kyrka. Det var ett litet men mycket fint dop och den gamla träkyrkan passade perfekt att döpa Victor i. Jag måste erkänna att jag länge gruvat mig och varit rädd för att Victor skulle grina och skrika under hela dopet, men ack så fel jag hade. Victor var så duktig, lite smågnäll och lite småskruv i famnen får man ju räkna med. Han sade inte ett knyst när han fick vatten på huvudet, undrade nog mest vad som hände? Han började sedan känna i sitt blöta hår och funderade nog varför mannen i de konstiga kläderna blötte ner honom! Hi hi... Du var så duktig och vi var/är så stolt över dig Victor!  

    

  

 

    

Efter dopet åkte vi alla till stugan och åt smörgåstårta och tårta för att fira Victors dopdag! Då vi hade räknat med regnskurar så hade vi dagen före dopet åkt och köpt ett partytält i all hast. Det blev ju riktigt bra och vi är nöjda med inköpet! Men några regnskurar blev det inte, eller en liten liten, men annars var det ganska varmt och skönt. Men tältet var bra ändå!   

  

  

 

  

Huvudpersonen ville trots alla festligheter ta en tur med gåvagnen...såklart!  

 

Kompisen Wilmer satt nöjt och lekte på filten..

  

Två sammanbitna gullungar... Arvid och Cassandra... 

Och två glada gullungar!..Hi hi...sötisar!  

Skönt att all uppståndelse är över tycker Victor! Och skönt att ta på myskläder och få leka med sina nya presenter.. 

      

 

Tack alla som var med och firade Victors dopdag och gjorde den till en fin minnesdag för oss! Tack även för alla fina presenter och för ert trevliga sällskap!   Ett speciellt tack till Victors farmor och farfar för all hjälp kring Victors dopfirande! Ni är toppen! 

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards