Tuffevictor

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Camilla - 19 juli 2010 18:58

På torsdagen var det Furuvik som stod på tur. Solen sken även denna dag och det var varmt och skönt! Nästan för varmt, men det får man väl inte säga?..Hi hi..

Det blev en heldag där, från nästan öppning till stängning men Arvid hade nog kunnat vara där hur länge som helst! Det som hägrade mest var nog karusellerna, djuren var inte så intressanta efter en tag, men vi gick runt och hann nog se de flesta djuren.

Jag åkte också en karusell med Arvid, tekopparna! Hi hi...är barnsligt förtjust i karuseller och ju mer de snurrar desto bättre! Arvid åkte den flera gånger, lyllos han..;) Jag spelade även på ett snacks-hjul. Mitt nummer passerade med en hårsmån, stannade på mitt nummer med slog över till nästa,  jag blev lite småsur ett tag...hade suttit fint med 2100 gr ostbågar! Men var väl nån mening med att jag inte vann...:)

 

Victor och Alfred var så snälla och duktiga hela dagen. De var glada och tyckte nog det var kul att se alla människor som var där. Victor är ju lite liten för att kunna titta på djuren, men han hängde mestadels utanför vagnen och var nyfiken på det mesta. Men några sköna tupplurar i vagnen blev det iallafall...kan ju inte orka med allt hela tiden. Vårt lilla hjärtegull!    

 

Här kommer en bildkavalkad från dagen..

  

  

  

  

 

   

    

  

  

På fredagen drog vi vidare mot Stockholm efter två mycket roliga och trevliga dagar i Gävle...

Av Camilla - 19 juli 2010 13:55

När vi kom fram till Gävle på onsdag em checkade vi in på ett hotell mitt i stan. Härligt att kunna lämna bilen för att sedan gå och utforska staden till fots. Efter att all packning burits in på rummen, som för övrigt var mycket fina, så begav vi oss ut i den otroligt heta eftermiddagen/kvällen. Luften stod verkligen stilla! Puh! Men skönt var det...

  

  

Middagen intogs på en kinarestaurang, det fungerar alltid! Efter middagen tog vi en promenad till den gröna parken som liggernästan mitt i stan. Det var otroligt fint!

      

Alfred hade en egen liten utsiktsplats där han satt i bär-ryggsäcken på pappas axlar... Han var hur nöjd som helst, såg ut som han var på safari..:)

   

Parkpromenaden ledde oss till en stor och fin lekpark där vi stannade till en stund så Arvid fick leka lite. Victor gungade en stund han också. Fin lekpark som kan rekommenderas!

  

Därefter bar det av in till city igen. Där pågick nån sommarkväll eller var det hette, på onsdagar är det tydligen uppträdande mm på torget. Var rejält mycket folk ute och vimmlade och på scen stod Patrik Isaksson och sjöng. Tur att vi hade Victors hörselkåpor i vagnen, han tyckte dock inte att det var så kul att ha dem på...syns på hans min va? Hi hi..

  

  

Måste säga att Gävle är en riktigt fin och mysig stad. Jag har aldrig varit där förut men av det lilla jag/vi han se så blev jag positivt överraskad.

 

Efter vimmel i city så var det dags att bege sig hemåt hotellet och det var långt efter läggdax för småttingarna. Vi sov gott allihopa efter en händelserik dag, trots att rummen kändes som en bastu!... På torsdagen stod Furuvik på schemat och det var bäst att vara utvilad...

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards