Tuffevictor

Alla inlägg under juni 2010

Av Camilla - 23 juni 2010 10:08

Tittar in på Yr.no och ser att vädret ser ganska skapligt ut inför midsommar! Bara det inte regnar så är jag nöjd. Ifjol var det inge regn men kallt som attan och vi fick sitta inne och äta midsommarmaten. Trist! Men i år ser det lite mer lovande ut! Kolla här: http://www.yr.no/sted/Sverige/Västernorrland/Lögdö/langtidsvarsel.html 

Ser även ut att bli superväder nästa torsdag då Thomas går på semester!! Bara att hoppas att det inte ändras under tiden som är kvar. Visst har de ofta fel när man kollar på väderleken på tv!? Förstår inte att det ska vara så svårt att förutse vädret från en dag till en annan... Men nu håller vi tummarna att det bli fint till midsommar, ok?

  

Av Camilla - 22 juni 2010 21:28

Idag var det tänkt att Victor och jag skulle gå in till stan för att träffa några andra mammor och barn för promenad, fika, lek eller dyl. Vi började att gå mot stan men när jag kommit till GA-kyrkogården, vände jag vagnen och gick hemåt igen. Himlen blev full med mörka moln och jag kände några regnstänk. Det blåste kallt och solen hade gömt sig och tänkte inte titta fram på ett tag. Det var ju fint strax innan vi skulle gå? Usch vad less jag är på vädret. Eftersom Victor är lite snorig och jag känner av min hals en aning, värst på kvällen, så ville vi inte vara uppi de andra och riskera att de blir sjuka till midsommar (antog att det inte skulle bli någon promenad med tanke på vädret utan en fika eller lek)

 

Vi gick därför hem och lekte inne själva istället. Victor var nöjd och glad för då kunde han träna mera på att ställa sig upp mot saker. Nu går det med en väldans fart när han kommit på hur han ska göra! Han blir så glad och stolt när han kan ställa sig upp nu.   

        

  

Det värsta är att han nu tror att han kan stå utan hjälp! Han släpper ofta ena handen när han väl kommit upp. Som tur är sätter han sig mest på baken när han tappar balansen. Men gäller att hålla koll på honom hela tiden så han inte slår sig när han ramlar.

 

Efter att Thomas kommit hem från jobbet och vi ätit middag så tog vi en liten tur till stugan. Vi passade på att handla med oss lite saker inför sommaren. Skönt att inte behöva ta allt på en gång sedan! 

 

Det var så lugnt och skönt därute. Det blåste nästan ingenting och vattnet var alldeles spegelblankt. Jag undrar om vi kommer att kunna bada till midsommar? Idag var det iallafall 18 grader! Brr! 

     

Åh vad vi längtar tills vi kan åka till stugan och sova där. Men om drygt en vecka har Thomas semester (7 veckor!) och då hoppas vi på att vädret blir bra så vi kan bada, grilla, och bara ha det riktigt skönt!       

Av Camilla - 22 juni 2010 14:27

Just det, ni kanske undrar hur det går med mina vita ben som ska bli bruna med hjälp av bus? (brun-utan-sol) Det går ju toppenbra. Titta vad bruna och fina de redan blivit!

  

Ha ha...Okay då! Det är inte mina ben och de har inte blivit bruna ännu eftersom jag glömt bort att jag köpt hem bus. Jag ska pröva att smörja på lite ikväll så får vi se vad som händer..   

 

Ps: Bilden är lånad från internet...

Av Camilla - 21 juni 2010 17:29

Victor har kommit på att det går fortare att ta sig fram om han liksom halvgår med ena foten och låter det andra benet åka framför. Svårt att förklara! Ni måste titta själva för att förstå tror jag!  Hi hi...han ser bara för rolig ut lilleman. Men kan säga att det går fort när han tar sig fram och han låter som en liten hund när han kommer krypandes!...   

Av Camilla - 20 juni 2010 21:10

Idag har vi varit till stugan och planterat blommor vid friggan. Alltid innan midsommar brukar blommorna vara på plats! Det är liksom ett måste och likaså i år!   

 

Stället vi brukar köpa blommorna på, vid Ortviken, var såklart stängt idag...grr..  Det blev då till att åka till Birsta för att inhandla blommorna på Plantagen och vid Cupolen. Det gick ju det med, men tog lite längre tid. Victor sov i bilen så det gjorde inte så mycket.

 

De senaste åren har det blivit samma sorters blommor och varför bryta en tradition?..Hi hi, enklast att köra på det som man vet funkar och som brukar bli fint! Gul Tagetes, blå Kantlobelia och Petunia (olika färger från år till år)

  

   

   

   

Visst gör lite blommor ganska mycket, ser genast lite hemtrevligare ut! När de växer till sig kommer det bli ännu finare såklart. Men blev nöjd med dagens plantering.

 

Det här var den fina saken vi köpte igår på Buketten. Den passade bra bredvid dörren till friggan. Ni är alla välkomna till stugan i sommar på lite fika!..  

    

Den här är väl också fin? En fyr som laddas upp av solen. På kvällen när det blir lite mörkt så lyser det i de små fönstren och upptill i fyren. Det ser så mysigt ut! Den köpte vi på ÖB för en billig slant för ett par år sedan.

    

Victor var mestadels inne i stugan då det var ganska kallt ute idag. När solen tittade fram var det varmt, men tyvärr gjorde den det inte så ofta. Här softar han lite i skinnfotöljen.

    

 

Jag försökte även att ta upp gammelgäddan som jag tappade förra gången, men den hade nog gömt sig. Kollade även till att tomat- och gurkplantorna mådde bra, och det gjorde dom. Det syntes att att de växt sedan sist vi var där! Kul!

 

Ja, nu är det sommarfint till midsommar! Alltid skönt när det är klart!     

Av Camilla - 20 juni 2010 18:23

Här kommer filmen som vi såg i fredags...

  

Det är ju som sagt en familjefilm men måste erkänna att både Thomas och jag skrattade gott flera gånger. Den var helt klart sevärd, får 3   av 5. Ibland är det skönt att ta fram barnet i sig igen och se en kul film man inte behöver fundera så mkt på. Fördelen med familjefilmer är att de oftast är ganska korta! 1½ timme är ganska lagomt för trötta småbarnsföräldrar..   

 

"En komedi där två vänner och kollegor, en frånskild kärlekstörstande man (Robin Williams) och en inbiten ungkarl (John Travolta) får ett sexårigt tvillingpar på halsen. Deras liv vänds upp och ner just när de är i färd med att avsluta en viktig affärsuppgörelse."

Av Camilla - 19 juni 2010 19:45

Idag har vi varit på bröllop mest hela dagen!   Vilket underbart bröllop och vilket fint brudpar Victoria och Daniel är. Nu har hon äntligen fått sin prins och de passar verkligen bra ihop! Det bara lyser äkta kärlek om de båda och det är härligt att se.

  

  

  

Mycket folk hade slutit upp utanför slottet för att se och höra brudparet! Vilken känsla!

Nu är det snart dags att sätta sig till bords för bröllopsmiddagen, undra vad vi får för gott? Jag känner mig riktigt hungrig efter en heldag med bröllopsfirande!

 

Okay då...jag är inte på plats i Stockholm...sitter i soffan och kollar på tv!   Men det går lika bra det! Bilderna knäppte jag på tv:n.  

 

Lite firande har vi dock haft här hemma i tv-soffan. När Victors farmor och farfar var här och hälsade på fikade vi kaffe och god prinsess-stubbe dagen till ära.

  

Innan bröllopet var vi en sväng till Birsta och kikade lite. Hittade inte så mkt förutom en blomma och en fin sak som vi skall ställa på altanen till Friggeboden. Imorgon får ni se vad det är.

 

Idag har Victor kommit på hur han ska göra för att ställa sig upp! Så nu har han ställt sig helt upp i sängen, mot tv-bänken och mot vardagsrumsbordet. Nu får vi nog fullt upp här hemma! Men det är bara roligt att se hur han utvecklas från dag till dag!

 

Nä, nu börjar middagen strax. Bäst att pudra näsan och sätta sig till bords!...    

Av Camilla - 18 juni 2010 20:19

Världens sötaste lilla nyvakna kille efter eftermiddagsluren!   

Det syns så väl nu att han blivit rundare om kinderna..   Så skönt att han går upp i vikt efter hjärtoperationen. Det har snart gått 5 månader! sedan vi var i Göteborg och det känns så otroligt skönt att vi kan lämna det bakom oss. Victor har varit så tapper och duktig och vi är så stolta över honom!   Han är en riktig kämpe! 

 

Idag hade vi tänkt luncha med några arbetskamrater och lilla Agnes, men eftersom vädret var så uselt så sköt vi upp det till veckan! Hoppas på att vädret blir bättre då så vi kan sitta ute och äta som vi planerat.

 

Victor är lite sur på sin mamma idag. Det syns väl på bilden! Kanske berättar en annan dag varför! Skäms för mycket idag.   

  

Snart ska Thomas och jag kolla på en film som han hyrt. Jag undrar hur den är? Tror det är en barnfilm, eller iaf en familjefilm! Men mannen som jobbar på Videoteket sa att den var jätterolig! Får se vad jag tycker och får se om jag kan rekommendera den sedan!..   

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards