Tuffevictor

Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Camilla - 17 juni 2010 19:49

Idag har Victor träffat sina kusiner på stan där Cityfesten pågår. Märkte dock inte av den så mkt? Verkar hända mer på em/kvällen samt på fredag och lördag. Arvid var dock nöjd att han fick träffa Nicke Nyfiken och Barbie! Han vågade sig fram direkt och fick en kram! Mosters hjärtegull!

  

Efter att han kramat Nicke Nyfiken så skulle han visa moster en överraskning! Spännande sa jag! Jag skulle titta bort och fick inte tjuvkika...  Vips sa hade han klättrat upp på en av stans alla drakar, helt själv!...Hi hi..han var så stolt och ville klättra upp på alla drakar som han såg...

   

Långt bak på bilden ser man skymten av Malin och Wilmer som också var på stan. Blev en liten pratstund med dem också! 

 

Efter att Arvid suttit på några drakar så gick vi på en liten shoppingrunda. Det var bara syrran som shoppade, eller jag köpte ju en BUS. (Brun-utan-sol) Men konstigt nog så fanns inte Vichy´s bus på Apoteket! De hade inte fått någon leverans på varan då den inte blivit godkänd i nåt test de gjort. Konstigt?? Jag blev rekommenderad ACO:s istället och jag köpte den.

 

När shoppingturen var klar så blev det glass i solen, som då lägligt tittade fram! Skönt!

  

Victor var vaken hela tiden vi var på stan, men här ser han rejält trött ut! Och det var han också. Han har blivit omöjlig att få att sova i vagnen, iallafall när det är för mycket rörelse runt omkring honom. Glassen smakade iaf mycket gott men nu till nåt äckligt. När vi satt på bänken sa Arvid: "Det var nån som kastade vatten på oss"? Nä, sa jag, det tror jag inte.. När vi gått därifrån och skulle skiljas åt såg syrran att jag hade nåt på jackärmen. Vad var det då? Jo en stor blaffa av fågelskit! Blä! Som tur är hade jag ju våtservetter i skötväskan och kunde ta bort det värsta! Då upptäcker jag att Arvid också har lite fågelskit på sin tröja! Oj oj, det var dock nära ögat att nån av oss kunde fått den i huvudet! Inte roligt!! Ha ha, men var tvungen att skratta. Var nog det som Arvid trodde var vatten!.   

 

Alfred låg och sov hela tiden då vi träffades och brydde sig inte om all dramatik. Ser ut att må gott där i vagnen!

   

 Tack för en mysig dag! Och det värmer i hjärtat när jag idag fick höra Arvid säga: "Du är så snäll moster"   Det är ett bra betyg det!   

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards