Tuffevictor

Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Camilla - 14 juni 2010 10:42

Igår åkte vi ut till stugan för att få en heldag ute när lördagen blev en heldag inne!

Victor och jag tog det mest lugnt och pappa Thomas slet i flera timmar med gräsklippning!   Gräset var jättelångt och tog nog extra lång tid igår. Solen sken igenom molndiset då och då och vid de tillfällena blev det riktigt skönt. Annars blåste det som vanligt och var lite grått och ruggigt. Victor brydde sig inte så mkt om vädret, hade kul med farmor och farfar på gräset.   

 

Victor var dock lite brydd vad det var som pappa gick och drog på och som lät så högt! Han höll koll på gräsklipparen nästan hela tiden.   

     

Jag passade på att göra några kast med fiskespöt och den neongula jiggen, som jag vill få en fet abborre på. Men rätt som det var tog det tvärstopp och fiskespöt började tokrycka. Jag vevade och vevade och linan bara slirade! Panik! Kom och hjälp! Jag har en storfisk på G!    Ha ha, både Thomas och svärfar kom springandes! Jag fortsatte att veva och veva men fisken stod still! När jag slutade att veva så rusade den utåt! Gah, oj vilken puls jag hade! Thomas greppade kameran så klart! Men pang, linan gick av! Den lilla jiggen satt ju direkt på linan och det var ju inte alls tänkt att gammelgäddan skulle nappa på den!..;) Närå, vet inte riktigt hur stor den var! Men såg stor ut när den en gång gick upp och visade sig! Som tur var såg svärfar det också och sa att den var rejält stor! Tur att jag har ett vittne! Det syns dock iallafall på fiskespöt att fisken är stor! Se hur det böjer sig..   

Hoppas inte att svärfar motsätter sig att jag sätter in en bild på hans storgädda han fick för ett par år sedan! Min var nog snäppet större skulle jag tro...  

     

Det jag kan stoltsera med är en Brax på 1,8 kg eller vad det nu var!? Stor var den iallafall och jag var livrädd för den! Hi hi, är nog egentligen ingen storfiskare då jag är rädd för fiskarna!

       

 Obs! Båda fiskarna släpptes tillbaka i vattnet och simmar nog fortfarande omkring i sjön, ännu större och hungrigare kanske!   

 

Här kommer bilder som nog gör pappa Thomas stolt! Ser redan att Victor kommer få mammas och pappas intresse för fiske!..  

      

    

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards