Tuffevictor

Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

Låååång dag!

Av Camilla - 5 juni 2010 21:19

Igår var det en låååång dag! Victor vaknade tidigt, typ 06.30, och ville inte somna om. Det var bara att kliva upp och inse att lägenheten fortfarande var i kaos. Eftersom vi inte riktigt visste när målarna skulle komma och fortsätta sitt arbete så begav vi oss på en tidig promenad inåt stan. Victor har blivit så dålig på att somna i vagnen nu, han vill bara se allt som händer omkring honom, alla bilar, cyklar, människor osv osv. Jag var till sist tvungen att sätta mig på en bänk vid Mittuniversitetet och där fick han till slut ro till  att somna en stund. Jag satt och solade och njöt i solen. Skönt!

  

Därefter så träffade vi Malin och Wilmer för en snabbfika på Barista. Trevligt trevligt!

 

Efter snabbfikat så åkte vi sedan till farmor och farfar där Victor fick stanna medan jag passade på att ränna runt lite på stan. Tänkte försöka hitta nått nytt åt både Victor och mig själv. Men då man har tid att gå själv så irrar man mest runt som en yr höna och flaxar hit och dit i tron om att man ska hitta nåt bättre i nästa butik. Till slut blir man nästan utan och får bara ta det första bästa för att iallafall ha köpt något! Hi hi, men lyckades hitta några plagg åt Victor och några åt mig.

 

När Thomas slutade jobbet så åkte vi tillbaka till farmor och farfar och fick middag där. Skönt att slippa tänka på det i kaoset hemma. Eftersom Victor tycker det är så kul att vara borta så kunde han såklart inte sova där. Så snart vi satte honom i bilen så somnade han på direkten. Vi fick då åka några extra varv runt stan innan vi åkte hem bara för att lilleman skulle få sova en stund och inte bli övertrött till kvällen.

 

Väl hemma var det bara att sätta igång med kvällsbestyr för Victor medans Thomas putsade alla fönster, som målarna kladdat ner. Därefter fick han läsa nattsagor för lilleman och jag började dammtorka och stryka gardiner till köket och "tredje rummet" som vi kallar det. Ja, det blev bara de två rummen gjorda. Mer orkades inte på en fredagskväll. Blev nya gardiner uppsatta och det blev somrigt och fint.

      

Snacka om att soffan var skön att sjunka ner i efter denna lååånga dag! Vi kollade klart på ett avsnitt på en serie som vi ibland följer. Sedan var det natti natti! ... Zzzzz.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 2 januari 2017 18:34

Välkommen 2017. Hoppas du blir bättre än vad 2016 slutade. Influensa och trötthet. Nu tar vi nya tag. God Nytt År och god fortsättning på er! ...

Av Camilla - 28 december 2016 14:56

Tiden går fort! Nu har julen snart gått och det nya året är på intågande. Hoppas ni alla haft/har det bra. Bildbomb kommer här! ...

Av Camilla - 23 september 2016 19:38


Myser i uterummet. Nu när det börjar bli mörkt ute tidigare på kvällen är det perfekt att mysa i uterummet med tända ljus. Trevlig helg på er! ...

Av Camilla - 18 september 2016 20:59

Vilka härliga höstdagar vi haft. Nu har sommaren gått och hösten är här, men sommaren håller sitt grepp ett tag till verkar det som. Underbart! Tack ni söta som fortfarande tittar in här trots usel uppdatering. Sommaren har varit för solig och varm f...

Av Camilla - 11 juli 2016 19:12

Förra helgen blev så äntligen det sista på huset klart. Det byttes vindskivor och det målades. Såklart regnade det hela lördagen, men på söndagen var det bra väder och vi hann göra det som var kvar. Christoffer (Aker Bygg) började i fredags och det s...

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards