Tuffevictor

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Camilla - 1 juni 2010 21:52

Idag flexade Thomas ut en liten stund tidigare från jobbet och vi åkte ut till stugan för lite eftermiddagssol.   På vägen ut så stannade vi till i stan och köpte med oss lite kinamat. Det är helt super att ha sommarstugan 20 minuter bort, då kan man åka dit nästan när som helst om bara för en stund om man vill.

 

Det var skönt i solen men i skuggan kändes det lite rått. Vattnet bjöd på hela 15 grader...brr! Tänker inte bada förrän det minst blir 20! Det fick bli lite fiske från bryggan idag istället! Men fisken var tyvärr inte på hugget..

 

Har köpt nya stolsdynor till gruppen vi har på altanen till friggan. Var ju tvungen att kolla hur det blev och det blev riktigt fint! Färgerna går såklart i blått, vitt och rött. Är det sjöbodstema så är det! Hoppas på att kunna sitta där många kvällar i kvällssolen och se ut över sjön.

 

Victor tyckte nog det var mest spännande när han fick sitta i gräset en liten stund. Mest bara för att jag ville ta ett kort på honom. Han kollade dock knappt upp på mig, gräset var ju mycket mer spännande!. Han har blivit snorig igen och jag hoppas att det inte blir värre. Men han har ju inge feber så är nog ingen fara att han är ute en liten stund. Han njöt iallafall i solen. Vi med!   

  

  

  

  

  

Hmm...undra vad det här är? Kan man äta det tro?   

  

  

Av Camilla - 1 juni 2010 19:47

Bara inom ett par dagar har Victor lärt sig en massa nya saker! Nu går det verkligen undan i hans utveckling! På självaste Morsdag så kom han på hur man kryper! Han har tagit sig fram en tid genom att krypa/hoppa med ena benet bakom kroppen och ena framför.. hi hi, sett ganska roligt ut! Men när vi var hos farmor så kom han på hur han skulle krypa med båda benen bakom! Lyckades filma lite som tur är! Vill ju ha kvar minnet från hans första riktiga kryp!   

 

I går kväll fick vi till vår fasa se en till sak som han lärt sig! Efter att han sovit en timme så gnydde han till och jag gick in och gav honom nappen. Han somnade om och jag gick tillbaka till soffan och tv-tittande. Efter en stund tyckte Thomas att han hörde att Victor bökade där inne i sovrummet. Han gick och kollade och mycket riktigt, nog hade han bökat alltid!. När Thomas tittar in så sitter Victor upp i sängen! Hur snabbt gick inte det? Har inte sett att han kan resa sig förut! Men nu helt plötsligt satt han vid sängkanten och såg glad ut! Det blev till att ta fram resesängen och låta Victor sova i den på natten eftersom vi måste sänka ner hans spjälsäng! Victor vaknade 03.15 i natt och märkte att han låg i en annan säng, mkt spännande! Han låg och drog sitt lilla finger längs nätet och tyckte det var jättekul! Sedan började han sparka med fötterna på kanten och joxa och greja. Till slut fick jag lyfta honom till min säng och efter 1 timme somnade han till slut... Nu har vi iallafall sänkt ner hans spjälsäng och hoppas på en lugn natt!.. 

 

Bra med en resesäng! Den kommer han att få sova i när vi bor i stugan i sommar.

    

Men vad har ni gjort mamma och pappa? Släpp UT mig! Hi hi..

  

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards