Tuffevictor

Alla inlägg under maj 2010

Av Camilla - 25 maj 2010 21:37

Idag hade Malin via Facebook dragit ihop till en mamma-knoddträff!   Det var riktigt bra uppslutning, tror det var 8 mammor och 8 knoddar såklart! 6 grabbar och 2 tjejer! Verkar vara grabbarnas år i år...   

 

Det var tänkt att vi skulle gå på picknick men eftersom vädret inte var det bästa så blev det ändrade planer. Vi var istället i Kulturmagasinets lekrum. Det blev invasion av knoddar och vagnar men gick bra ändå tror jag.

 

Victor tyckte det var kul att se så många små kompisar! Wilmer kände han ju igen sedan tidigare, men annars var det bara nya ansikten! Det är så roligt att de små är så medvetna, de kollar verkligen in varandra från topp till tå! Så sött!   Sedan blir det ju lite gruff om leksakerna, den ena saken rycks ur handen till en annan och sedan tillbaka igen. Hi hi... men ingen blev ledsen och det gick faktiskt bra trots så många små viljor.  

 

Victor, Wilmer, Vidar och Lovisa i lekartagen!  

  

  

Noah i krypartagen och Hugo leker med en trälåda. 

   

Nikki sitter hos mamma och leker med ett skojigt mjukisdjur!

     

Nästa tisdag gör vi ett nytt försök till att gå på picknick! Hoppas att det då är strålande   Bra initiativ Malin!  

Av Camilla - 25 maj 2010 17:51

Idag har vi varit på barnmottagningen för att ta nya blodprover som uppföljning på de prover vi tog för nån månad sedan. Vår läkare ville ju följa upp några svar hon fått, bla blodvärdet. Det andra som hon ville kolla upp igen kommer jag faktiskt inte ihåg vad det var...  Jag hoppas verkligen att det ser bra ut denna gång, skulle vara så skönt att slippa åka upp dit stup i ett och för Victor att slippa behöva ta blodprov. Men han är så duktig lilleman. Eftersom vi Emlade idag också så gick det jättebra, skönt att han slipper känna något.   

 

Här sitter en duktig men jättetrött kille och väntar på att få komma in till sjuksköterskan!

  

 

När vi ändå var på barnmottagningen passade vi på att väga och mäta honom. Han väger nu 8890 gr och är fortfarande 74,5 cm. Lillskrutten håller på att bli stor! Han har gått upp ganska bra på de tre veckor som gått sedan senaste vägningen, skönt!

 

Blodtrycksmaskinen fungerade inget vidare idag heller och vi fick till slut ge upp. Känns tråkigt att ge lilleman medicin om han kanske inte behöver det. Vi ska nu ringa och boka tid för nytt blodtryck inom 5-6 veckor så får vi se om det går då...suck.

 

Får se om de ringer imorgon angående provsvaren på dagens blodprover! Hoppas att de ser bra ut! 

Av Camilla - 24 maj 2010 19:19

Väntar på ett paket på posten! Jag brukar aldrig beställa saker på nätet, till skillnad från Thomas som beställer mycket därifrån. Men hittade ett sånt fint ******** som jag bara inte kunde motstå! Längtar tills det kommer!   Skulle ta ca 7 dagar och det var i torsdags som jag gjorde beställningen!

 

När det kommer får ni veta vad det är! Nån som kan gissa?

 

  

Av Camilla - 24 maj 2010 15:32

Victor har nu även börjat teckna blomma med sina händer. Tecknet är ju lite snarlikt lampa men man ser nu att han riktar sina spretande fingrar mot kroppen istället för neråt.     

 

Här kommer ytterligare några stödtecken som vi anväder och som man lätt kan använda i vardagen.

 

  

  

  

Av Camilla - 23 maj 2010 21:27

Idag blev det en snabbfika hos kusinerna ute på Alnön. Arvid skulle på fotbollslek klockan tre och vi kom iväg hemifrån alldeles för sent. Det var en lugn morgon här hemma eftersom regnet smattrade på taket! Jag tog en rejäl sovmorgon då Thomas gick upp med Victor vid 7-tiden. Tänker inte säga hur länge jag sov!   

 

Här testade Victor Alfreds nya vrålåk!.. Men han var mer intesserad av alla knappar och rattar än att förflytta sig.

 

  

Hej! Ska du inte komma ut och leka kusin vitamin?..

  

Okay, men då vill jag sitta i vrålåket! Okay då säger Victor...ändå knapparna som är roligast!

  

Stora kusinen Arvid sitter och kollar på smågrabbarna! Han är redo för att sparka lite boll! Mosters fina kille!   

  

 

Vet inte vart den här söndagen har tagit vägen? Har inte hunnit ett dugg tycker jag... Dagens mål var dammsuga, men det får bli morgondagens mål...   

 

Till middag blev det iallafall Lax med ugnsbakade grönsaker och Tzatziki. Smakade riktigt bra och halvnyttigt också!

  

Nu börjar en ny vecka, får se vad lilleman och jag hittar på då när pappa är på jobbet? Nu när vi är pigga och krya igen! Några förslag?  

Av Camilla - 22 maj 2010 20:52

Nu kan sommaren få komma!... Bryggan är på plats i sjön och nu ser vi fram emot många sköna badtimmar och sol på bryggan i sommar!   I fjol badade kusin Arvid sitt premiärbad på Morsdag som då var 31 maj. Det var jättevarmt den dagen och ca 20 grader i vattnet. Idag var det 18 grader i vattnet...brr... men under sommaren när det är som varmast brukar det bli upp mot 26 grader! Då är det härligt att simma kan jag säga. Får se när premiärbadet blir i år!? Jag badade knappt förra sommaren eftersom jag då var gravid och för feg för att bada.. Var rädd för..ja, jag vet inte riktigt vad jag var rädd för? Bakterier kanske! Hi hi...    I sommar kommer jag bada desto mer om vädret tillåter! Just idag såg det grått och trist ut...men om en månad är det förhoppningsvis fullt med barnfamiljer på stranden och vi på bryggan...

 

        

  

 

Victor passade bra in på sängen i Friggeboden. Snacka om matchande färger...hi hi.. Han satt och busade ett bra tag men sedan blev han intresserad av vad pappa och farfar gjorde utanför friggeboden. De satt upp en termometer på väggen, nästan alltid skugga där så kul att se på morgonen vilken temperatur det är.

  

  

 

   

  

Han passade även på att ta en skön eftermiddagslur i vagnen. Men just när jag skulle knäppa kortet drömde han nog en mardröm och sträckte ut händerna! Lillhjärta!   

 

När vi åkte hem var det en nöjd och glad Victor som satt i bilen..:) Fast det är han ju nästan alltid!   

   

Hoppas det blir bra väder imorgon också! Då kanske vi tar och åker och hälsar på kusinerna på Alnön!

Av Camilla - 21 maj 2010 20:33

Nu är jag med i en ny tävling via Claudia Gallis blogg på Bygghemma.se. Denna gång är det en Lifebike som kan vinnas! Vore ju inte dumt att ha en sådan! Bekvämt också...  Fin va? 

  

Det enda man behövde göra var att maila in sin finaste naturbild! Den här bilden blev mitt bidrag. Den knäppte jag med pappas nyinköpta digitalkamera 2003. Tycker den är ganska fin, eller vad tycker ni?

   

Håll tummarna för mig nu!    

Av Camilla - 20 maj 2010 19:26

Idag har Victor och jag haft en mysig förmiddag på stan med mormor...  Det var otroligt varmt och soligt idag, inte alls det dåliga väder som nyheterna sagt! Har iof kommit några rejäla regnskurar, lite åska också tror jag, men som tur var hade vi redan kommit hem då!

 

Igår fick Victor sina första par skor av farmor och farfar. Ett par söta skor med bilar på, men tyvärr var de för stora. Jag hade med mig dem idag och skulle byta till ett par mindre, men de hade dock inga mindre så blev till att lämna tillbaka dem...   Jag hittade iaf ett par mindre skor i en annan butik, de var inte lika fina men får duga. Eftersom han inte går ännu så fick det bli ett par billiga tygskor, får köpa ett par bättre och dyrare när han börjar gå, inom några månader hoppas vi på! Hittade även några tuffa sommarkläder till Victor som jag köpte..och så köpte ju mormor kläder till sina grabbar också! Så det blev en del nya uppsättningar till Victor!

 

Eftersom det var så varmt blev det en mjukglass innan vi tog en promenad hemöver. Förra sommaren åt jag inte ens 1 mjuklass och i år har jag hunnit med 2 mjukglassar och 1 kulglass! Tur att det blir långa promenader på dagarna!   

 

Här kommer bilder från gångvägen vid Mittuniversitetet. Så fina blommande träd!

 

        

 

Här kommer bilder på modellen Victor! Tyvärr så orkade han bara vara modell för en uppsättning plagg, men ska försöka knäppa på de andra nyinköpta imorgon!

 

  

  

 

Som tur är känner vi oss alla nu bättre i förkylningarna. Känner dock av båda näsa och ögon idag så kanske har varit lite pollenallergi också? Ja ja...känns skönt att snart vara tillbaka på banan igen!   

 

Tack mormor för att du kom till stan och gick på shoppingtur med oss! Och Victor tackar för de fina kläderna!.. Ja han tackar för de fina skorna också, synd att vi behövde lämna tillbaka dem bara!  

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards