Tuffevictor

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Camilla - 5 maj 2010 22:13

Victors första ord?? Ampa?   

 

Victor har ju, som jag tidigare skrivit om, gjort tecknet för lampa en tid nu. Idag har han även börjat säga "ampa" samt göra tecknet med sin lilla hand. Han har sagt det tre gånger idag och det kan ju iof vara en tillfällighet, men ändå!! Gud vad gulligt det lät! Jag trodde ju att mamma skulle bli första ordet, och det har han ju sagt, men känns inte som han vet att det är jag som kallas mamma. Jag tror att stödtecknet för lampa har gjort att han lärt sig säga det nu! Hi hi, snart kanske han kan säga blomma också, det är också ett tecken vi ofta gör för honom.

 

Så här ser tecknen ut för lampa och blomma.

 

  

  

 

Mammas och pappas duktiga kille!!   

Av Camilla - 5 maj 2010 16:49

Idag har vi fått besked om att allt var helt normalt på hjärtultraljudet!..   Det var så otroligt skönt att höra! Nu behöver vi inte göra ett nytt ultraljud förrän om 3-4 månader! Synd att vi skulle oroas i onödan efter läkarens uttalande i måndags...man hinner fundera mycket på några dagar, men som sagt var det ju bra så nu kan vi släppa det!

 

Idag har lilleman och jag haft en innedag och myst på. Varje gång vi varit redo att gå ut så har det dragit ihop sig till en regn- eller hagelskur. Sedan har solen tittat fram och vi har gjort oss klar för att gå ut...men så kom nästa skur! Grr...kan vädret inte ta och bestämma sig!

 

Nu kan vi dra en lättnadens suck och blicka vidare framåt! Går en härlig tid till mötes med sommar och sol!   

 

        

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards