Tuffevictor

Alla inlägg under april 2010

Av Camilla - 6 april 2010 12:45

  


En bild säger mer än tusen ord! Jag och mitt älskade   -barn... 

Av Camilla - 5 april 2010 20:26

Idag har vi haft en riktigt mysig innedag. Ute har det snöat och regnat om vartannat... Trist! Nu snöar det för fullt och det har lagt sig ett täcke över marken igen. Men det sägs ju att den nya snön som kommer ska ta med sig den gamla, så vi hoppas väl på det så våren kommer snart!

 

Kolla så grått och trist det sett ut ute idag. Inte undra på att vi stannat inne och kurat i soffan!...

 

  

  

 

Thomas och jag har avverkat två filmer medans Victor har legat/suttit på golvet och lekt. Ja, vi har ju också suttit där med honom och haft ett öga på tv:n och ett på Victors lek. Man måste lära sig att ha en simultanförmåga och kunna göra flera saker samtidigt   För mig är det inga problem, men det är ju annat för Thomas...man vet ju hur killar är!..  

 

Det blev de här två filmerna:

 

   

 

   

 

Jag måste säga att jag inte blev så begaistrad i dessa filmer. Kanske har jag hört för mycket positiva ord om dem och att de ska vara jättebra. Förväntningarna var med andra ord mycket höga och tyvärr så levde de inte riktigt upp till dem...  New Moon var den som jag tyckte var bäst av dem båda och det är väl bara att vänta att det kommer en tredje film snart... Thomas var nog heller inte så imponerad, men nu har vi iallafall sett filmerna alla snackar om...iallafall ungdomarna..och dit hör ju vi självklart fortfarande...  

 

Nu är påsken över för denna gång och allt går tillbaka till det normala imorgon....förutom de extra kilona som man lagt till sig av all den goda påskmaten och godiset i påskäggen!   Blir till att ta extra långa promenader i den förhoppningsvis varma vårsolen som kommer inom kort!...Vi går en härlig tid till mötes!

   

Av Camilla - 4 april 2010 21:00

Idag har vi varit och hälsat på Maria och Anders och deras barn Charlie och Cassandra...  

Vi blev bjudna på jättegod mat, 3-rätters, och är nu fortfarande proppmätta! Det blev årets första grillning, om man inte räknar hamburgarna i Hassela, och det smakade ljuvligt!

 

Victor och Charlie var nyfikna på varandra och verkade tycka det var ganska kul att ses! Man skulle kunna ge mycket för att få reda på vad de tänker när de tittar och begrundar varandra från topp till tå! De satt dock en bra stund och lekte på golvet och delade tom bilarna, inge bråk blev det som tur var! De kommer nog ha mycket skoj tillsammans och göra många bus när de blir lite större! Charlie var snäll och delade med sig av hans leksaker och Victor fick testa hans gåstol och hoppgunga. Det såg ut som Victor tyckte det var roligt att både gå och hoppa! Måste hämta hoppgungan hos syrran så Victor kan hoppa här hemma också! Han har ju så mycket spring och hopp i benen, de går ju för jämnan på honom... Han är som en riktig spratteldocka eller vad de heter...ni vet jag jag menar!

 

Nu sover Victor gott i sin säng och vi ska kolla på lite tv innan det blir natti.

 

Här kommer lite bilder från middagen hos Maria och Anders!

 

    

 

  

 

  

 

  

 

  

 

Tack Maria och Anders för god middag och för en trevlig kväll! Hoppas det inte dröjer alltför länge innan vi kan ses igen!   

Av Camilla - 3 april 2010 20:31

Idag kom mamma & pappa hit och firade min födelsedag.     

Det var tänkt att syrran & hennes grabbar också skulle komma, men lille Alfred var lite krasslig...  så de stannade hemma! Jag som hade gjort mig till och bakat en sådan fin tårta som vi alla skulle smaska på... 

 

   

 

och nu blev ju över halva tårtan kvar!.... För att inte en sådan fin och god tårta skulle gå till spillo tog vi och åkte ut med en rejäl bit till dem så de kunde äta den hemma istället... Arvid fick även sina påskägg, så han tyckte det var toppen att vi tittade förbi! Han har nog världens bästa moster och "morbror" Thomas han!... 

 

Victor passade på att sova sin eftermiddagslur i bilen... Skönt! Snarkade gott hela tiden och märkte inte ens att han varit på en snabbvisit hos kusinerna.

 

 

 

Fick Lady Gagas Cd-skiva idag och den spelades i bilen ut till Alnö! Den är riktigt bra! Jag är nog lite sen i att upptäcka att hon är riktigt bra den tjejen, men bättre sent än aldrig sägs det ju...

 

   

 

Sällan man köper eller får Cd-skivor nu för tiden...men känns mer riktigt med en Cd-skiva! Mer sånt tack!

 

Nu är det strax lite tv-mys med påskgodis och påskmust så klart. Blir Millenium-serien på SVT1... sen är det läge för att krypa ner i den renbäddade sängen! Längtar redan!    

Av Camilla - 2 april 2010 14:22

Jaha, nu har man fyllt år igen... I år fick jag verkligen tänka efter hur mycket jag fyllde, efter 30 har man liksom slutat att hålla koll på åren som bara går...   Men likaså är det ju ganska kul att fylla år...får ju anledning att äta god tårta och få lite fina presenter.. och det sitter ju aldrig fel!

 

    

 

Victor fick ett fint påskägg av farmor och farfar och istället för godis så var det ett fint bokstavståg i det! Det hade dom köpt i Stockholm av en gatuförsäljare, de hade gått åt som smör i solsken...  Visst var det fint? Man kanske kan ta och måla bokstäverna så de får lite kul färg!

 

  

 

  

 

Jag fick lite hjälp av Victor att öppna några av mina paket. Han tycker det är så roligt att riva och dra i papper...  Jag fick bland annat en fin blomvas från Kosta Boda och produkter från Body Shop. Deras nya kollektion av Citronprodukter. Det luktade superfräscht och jag kan rekommendera det inför sommaren. Citrondoften har tydligen blivit en succe enligt butiksäljaren...och det kan jag förstå!

 

        

 

Nu är det dags att göra sig redo för att åka på påskmiddag. Smakar alltid bra med lite plockmat...  

 

Ha en fortsatt bra påsk!

Av Camilla - 1 april 2010 15:49

Önskar er alla en glad påsk! Och önskar mig själv Grattis eftersom jag fyller år idag!..  

 

Victor har varit den sötaste påskkärringen idag! Men till blåkulla får han inte fara, det är han för liten för..  

 

  

 

Fick en fin påskblomma av Thomas. Blev vårigt och fint på bordet! Kan behövas när det är så grått och trist ute!   

 

  


Nu väntar jag bara på att få öppna mina ! Är barnsligt förtjust i det fortfarande... Hi hi.   

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards