Tuffevictor

Alla inlägg den 30 april 2010

Av Camilla - 30 april 2010 20:06

Idag är det Valborg men känns som en vanlig dag. Är egentligen inget speciellt med denna dag tycker jag, men för barnen kanske det är spännande med majbrasa och smällare. Jag har dock inte sett nån majbrasa och nästan inte hört några smällare heller, kanske det håller på att minska? Men kanske blir det aktuellt när Victor blir lite större att bege sig till nån majbrasa och höra hur våren sjungs in! Är något speciellt ändå med den där sången..."Vintern rasat ut bland våra fjällar"... då kommer liksom våren på riktigt! Får kolla på tv imorgon när Lunds studenter sjunger...

 

Idag har vi varit med Victor på hörcentralen för hörseltest. Tyvärr var det en väldigt dum tid, 10.00, eftersom det är då Victor brukar sova på fm. Vi åkte strax efter 09.00 för att han skulle somna i bilen, brukar ju alltid göra det, men tror ni han gjorde det idag? NÄ! Såklart var det därför en jättetrött Victor som skulle genomföra hörseltestet och reagera på ljud samtidigt som han skulle aktiveras genom att titta i en bok. Vi började med att sätta två stora högtalare bredvid hans öron som sände ut olika signaler. Jag tyckte det gick hyfsat bra, han kollade åt den sida som ljudet kom ifrån. Men efter en stund så började han att ignorera ljuden och tyckte det var roligare att titta på mamma, blåsa med munnen osv... Då provade vi att sätta ett par stora hörlurar på hans små öron för att skärma av allt på sidan om, men såklart så ville han inte ha dem på öronen och började grina så snart de olika signalerna sändes ut.. Till slut blev det en liten propp som sattes in i hörselgången men vid det laget var han så trött så han orkade inte alls vara med. Han satt dessutom och pratade och gjorde brumljud och var inte alls intresserad att reagera på några ljud. Lillhjärtat var trots detta jätteduktig och vi får ta en bit i taget. Nästa gång blir i början av juni. Jag tror att vi nog inte kommer att veta hur bra eller dåligt han hör förrän han kan säga det själv. Måste vara jättesvårt att testa så här små barn och de första testerna med elektroder på huvudet litar jag inte helt på, tyvärr. Men för att vara säker på att han verkligen tar in allt så ska vi ju såklart försöka ha på honom hörisarna så mycket som möjligt när vi ex pratar och läser sagor för honom. Men lite tråkigt när han verkar tycka att de är lite obehagliga att ha på sig, blinkar väldigt med ögonen vid lite starkare ljud. Men det kanske bara är en ovana. Lillhjärtat.     

 

Här kommer några bilder från hörcentralen.

  

  

  

 

Nu ska strax Victor lägga sig och sova och Thomas och jag ska väl kolla lite på tv och fixa en sen efterrätt. Tänkte damma av den gamla klassikern After Eight-päron och till det vaniljglass....

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards