Tuffevictor

Alla inlägg den 16 april 2010

Av Camilla - 16 april 2010 21:10

Tänk att det redan är fredag och helg igen! Den här veckan har bara susat fram och jag fattar inte vart tiden tar vägen? Ska dagarna och tiden gå så här fort hela tiden så dröjer det inte länge innan Victor börjar skolan, tar körkort och flyttar hemifrån! Nä, nu får tiden sakta ner tycker jag...

 

Idag har Laila från Hörselvården varit här på besök. Hon är hörsel-/specialpedagog och hon skall vara till stöd och hjälp för både oss och Victor framöver. Hon är jätteduktig och vi är så glada att ha henne till hands. Eftersom vi inte vet hur mycket hjälp, om någon, Victor behöver i sitt språk så vill hon trots detta komma med jämna mellanrum för att skapa en relation med oss, och det är ju jättebra!. Idag har hon lekt lite med Victor och gett oss lite tips och råd hur vi ska göra för att underlätta hans språkutveckling. Laila har inte träffat Victor sedan före jul och hon tyckte såklart att han blivit jättestor och duktig! Hon tycker att han är så söööt! Ett litet charmtroll  Vi hoppas såklart att Victor inte ska behöva så mycket hjälp men det är fantastiskt vilken bra hjälp det finns att få.

 

Victor har varit lite gnällig ett par dagar nu och jag ser att hans små tänder börjar att komma upp i nedre tandraden. Har börjat borsta med tandborsten där och han tycker det är så skönt! När jag slutar så börjar han skrika, gapar stort och vill att jag ska göra mera! Det river nog skönt i hans kliande mun!

  

   

 

I helgen har vi inget inplanerat och får ta dagen som den kommer. Såg ut som det skulle bli dåligt väder imorgon så då kanske det får bli en mysig innedag. Nu blir det lite tv och sedan natti natti, känner mig lite trött eftersom lille prins vaknar prick 07.00 varje morgon för nya bus...         

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards