Tuffevictor

Alla inlägg den 15 april 2010

Av Camilla - 15 april 2010 21:05

Idag har Victor lärt sig att vinka Hej då!.. När man står i hallen och säger hej då så vinkar han med sin lilla hand!   Så gulligt! Mamma & pappa blir så stolta!   

   

Han har även lärt sig att kasta bollen till mamma...fast blev nog mest några lyckoträffar..:) Men han älskar att sitta på golvet och se bollen komma rullandes mot sig, han blir så uppspelt att han slänger sig efter bollen, bäst att lägga kuddar runtom. Kanske en blivande målvakt?...   

Victor har även lärt sig att teckna lampa med händerna. Det är ganska otroligt att barn lär sig tecken så snabbt! Stödtecken främjar talspråket och alla barn skulle behöva stödtecken när de är små och ska lära sig prata. Vi gör stödtecken på ex lampa, klocka, mamma, pappa, blomma, katt, hund mm. Han hör ju allt vi säger men kan vara bra att förstärka med tecken. Får se vad nästa tecken han gör blir!  

Tänk vad mycket man ska lära sig innan blir stor! Blir man någonsin slutlärd? Nä, det blir man nog inte... alltid lär man sig nåt nytt! Tur är väl det...:)

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards