Tuffevictor

Alla inlägg den 7 april 2010

Av Camilla - 7 april 2010 19:08

Idag under promenaden med Victor så fick jag för mig att börja leta vårtecken... Vi är en bit in i april och våren borde ju vara här för länge sedan tycker man ju...men känns som den lyst med sin frånvaro. Jag gick och jag gick, men nä..ingenting! Ja det är klart...framtinat skräp och hundlortar i varje nedsmält snödriva, sopbilen (den som sopar grus alltså) ungdomar med t-shirt och öppen munkjacka,.. men det var ju tussilagon som jag var på jakt efter!   

 

Bäst som jag gick och nästan hade gett upp hoppet så....där! Tada! På andra sidan snödiket...på en liten torr gräsfläck hittade jag mitt vårtecken! Jag tittade åt båda håll för att se att kusten var klar. Jag måste ju bara knäppa kort på de söta små knopparna. Ett dike fullt med snö skulle inte stoppa det! Här kommer bildbeviset, det var värt att sjunka ner i snön till knäna, jag var så nöjd när jag gick därifrån med mina tussilagobilder...

 

  

 

 Måste bara sätta in en bild på lille Victor också! Han tycker det är sååå roligt att stå och nu kan han stå jättelänge med hjälp av sitt gym. Det svajar hit och dit men han har blivit duktig på att parera. Vi måste självklart stå beredd att rycka in så han inte faller pladask i golvet. 

 

    

 

Se så glad och stolt han blir vår lille prins! Mamma och pappa blir också stolta!   

Av Camilla - 7 april 2010 10:09

Klockan 13.30 igår, när Victor och jag satt som bäst och lekte på golvet, ringde det på dörren...   Gah! Traskade bort mot dörren, fortfarande iklädd pyjamasbyxor, tofflor...och skitigt hår...och kikade ut genom titthålet. Så glad jag blev att det "bara" var mamma och pappa som stod utanför dörren. Det var en kul överraskning och det blev till att bjuda på en kopp kaffe! Alltid trevligt med oväntat besök men tur att det inte var några andra som kom eftersom jag såg ut som jag gjorde...hi hi.

 

Victor blev paff men såklart jätteglad när han fick se mormor och morfar komma in i rummet. Gogubben våran! Han var nöjd och glad över att få leka med m & m ett par timmar och sov sedan gott en stund...

 

Efter middagen, som dagen till ära blev svartkaka, kom farmor och farfar och hälsade på. Thomas och jag passade då på att åka till IKEA samt några elkedjor. Jag funderar på att köpa en ny kamera för pengarna jag fick när jag fyllde år... Den jag har nu laddar batteriet ur på en gång samt att när man ska knäppa kort ibland så börjar den spela in istället. Det är ju dock en djungel av kameror och jag lämnar nog över inköpet till Thomas. Jag litar på att han hittar den bästa. Funderar på att köpa en rosa, de var ju så fina, men kanske lite väl barnsligt? Ja ja, vi får se vad det blir..

 

Ja just det, ni kanske undrar vad svartkaka är? Svartkaka=blodpudding! Hi hi, syrran sa alltid svartkaka när de åt blodpudding förut, annars ville inte Arvid äta. Det är klart...som liten kanske det inte låter så gott om man säger att man ska äta blod! Inte som vuxen heller märker jag nu...tror det får bli svartkaka här med från och med nu...

 

Oj, ska detta bli ett inlägg utan bild? Ja, jag tror banne mig att det blir det!... 

Presentation


Lämna gärna en kommentar när du kikar in! Jag skulle då bli superglad!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej, men jag vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Google Analytics

Besöksräknare


Skapa flashcards